SKUPLJANJE, ZBRINJAVANJE, SMANJIVANJE OTPADA I UŠTEDA ENERGENATA
OTPAD
CILJ:
– uočiti da postoje različite vrste otpada
– stvoriti naviku razvrstavanja otpada,
– upoznati opasni otpad,
– naučiti da postoji tzv. korisni otpad,
– uočiti da recikliranjem smanjujemo količinu otpada, ali i štedimo,
– naučiti proizvoditi kompost,
– stvoriti naviku štedljivog ponašanja i smanjivanja otpada,
– upoznati neke načine iskorištavanja otpada u ukrasne i uporabne svrhe,
– uočiti pogrešne navike nas, ali i drugih,
– surađivati s mjesnom zajednicom,
– osvještavati mještane o uočenim neprihvatljivim navikama i ponašanjima,
– ukazivati na ljepotu prirode bez otpada, djelovati djelima i porukama na svijest učenika, ali i na svijest mještana.
VODA
CILJ:
– upozoriti na nedostatak pitke vode na Zemlji,
– uočiti razlike u kemijskom sastavu pitke i otpadne vode,
– upoznati biljni i životinjski svijet svijeta u pitkoj vodi i utjecaj onečišćenja vode na taj svijet,
– razvijati svijest o potrebi štednje pitke vode,
– osvještavati mještane o potrebi štednje vode,
– razvijati svijest o potrebi očuvanja izvora pitke vode
ŠTEDNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE
CILJ:
– upoznati način proizvodnje el. energije,
– uočiti da potrošnja el. energije kao i drugih energenata ovisi isključivo o našem ponašanju,
– osvijestiti učenike djelatnike škole i mještane da smanjenjem potrošnje štedimo novac, ali i druge energente
OTPAD | |||
ZADACI | NOSITELJI | VRIJEME | |
1. | Nastavak rada eko grupa – kontrola čistoće školskih prostorija okoliša | učenici nižih razreda | tijekom godine |
2. | Skupljanja, selektiranja i zbrinjavanja papirne ambalaže i baterija | svi učenici,razrednici | cijela školskagodina |
3. | Upoznavanje roditelja na roditeljskim sastancima s eko-programom i planom djelovanja naše škole (voda, el. energija) | razrednici, pedagog | studeni |
4. | Preoblikovanje otpadnih u ukrasne predmete, izrada čestitaka, ukrašavanje staklenih bočica, korištenje PVC ambalaže za lutke i sl.Sudjelovanje u eko natječajima, Eko paket | ekološka grupalikovna gruparazrednici | tijekom godine |
5. | Sudjelovanje u akcijama čišćenja neuređenih odlagališta otpada na državnoj razini – Zelena čistka | lokalna zajednicaučenici | ožujak/travanj |
6. | Postavljanje eko-poruka na ugroženija područja u Općini | načelnici općina, učenici | svibanj |
VODA | |||
ZADACI | NOSITELJI | VRIJEME | |
1. | Nastavak rada eko grupa – kontrola slavina i instalacija u školi | eko patrola | tijekom godine |
2. | Postavljanje upozoravajućih natpisa iznad slavina o štednji. | eko patrola | tijekom godine |
3. | Upoznavanje roditelja na roditeljskim sastancima s novim eko programom i planom djelovanja naše škole(ušteda energenata) | razrednicipedagog | studeni |
4. | Mjerenja i analize uštede vode | učenici i učiteljikuharica, domar, čistačice | tijekom godine |
5. | Ispitivanje kakvoće pitke vode (kiselost, lužnatost) | učeniciučiteljica kemije | ožujak |
6. | Obilježavanje Dana voda- tematske radionice | Učitelji, učenicipedagoginja | tijekom godine ožujak 2025. |
ELEKTRIČNA ENERGIJA | |||
ZADACI | NOSITELJI | VRIJEME | |
1. | Predavanje o načinu proizvodnje električne energije i potrebi racionalnog korištenja el.instalacija | učitelj fizike i tehničke kultureučenici 5.-8. razreda | veljača 2025. |
2. | Praćenje potrošnje električne energije u školi | domar | siječanj-svibanj 2025. |
3. | Postavljanje novih upozoravajućih natpisa iznadprekidača | Eko patrola | studeni 2024. |