Let’s Guide Hearts With Kindness
Vodimo srca dobrotom
Let’s Guide Hearts With Kindness
e-Twinning projekt
Učenici 2. razreda uz vodstvo razredne učiteljice Olge Slunjski, ove su godine sudjelovali u e-Twinning projektu Vodimo srca dobrotom (originalnog naziva Let’s Guide Hearts With Kindness) u kojem su od siječnja do lipnja surađivali s trinaest europskih škola partnera iz Slovenije, Portugala, Srbije, Turske, Španjolske, Rumunjske, Kosova i Poljske.
Projekt je pokrenut zbog porasta vršnjačkog zlostavljanja posljednjih godina. Vršnjačko zlostavljanje, s kojim se učenici fizički i psihički teško nose, negativno utječe na njihovu posvećenost školi, samopouzdanje, školski uspjeh i zadovoljstvo životom uopće. Iz tog je razloga pokrenut projekt kako bismo spriječili vršnjačko nasilje među učenicima, pozitivno utjecali na ljubaznost i pristojno ponašanje. Kroz aktivnosti koje su se provodile tijekom projekta učenici su shvatili što je ljubazno ponašanje i kakve pozitivne učinke takvo ponašanje ima na druge ljude.
Cilj projekta je dakle bio potaknuti učenike da šire dobrotu i ljubaznost, da poštuju jedni druge i da pune srca dobrotom, pristojnošću, lijepim riječima i djelima, a sve kako bi pokazali da i u ovom današnjem svijetu ima mjesta za dobro.
Tijekom projekta, kroz skoro sve nastavne predmete, radili su na realizaciji niza aktivnosti koje su bile lijepo osmišljene tijekom šest mjeseci. Učenici su se prvo predstavljali te su osmislili razredni pano koji ih je kroz svo to vrijeme podsjećao na ljubazno ponašanje i dobrotu u svemu što rade.

Pročitali su zatim priču The Bucket Story (Priču o kanti) autorice Carol McCloud iz koje su naučili kako svakodnevnim malim dobrim djelima mogu širiti dobrotu ljudima oko sebe.
Sljedeći zadatak bio je napraviti logo projekta koristeći digitalni alat Canvu, što su učenici brzo i s lakoćom savladali. Logo su ozvučili pomoću Chatterpixa.
Uslijedio je prvi učenički webinar i svi su bili strašno uzbuđeni što su upoznali nove prijatelje iz dalekih zemalja. Učenici su se predstavljali na engleskom jeziku i vrlo dobro su se snašli.

U digitalnom alatu WordArt učenici su oblikovali „oblake riječi“, navodeći sve lijepe i pozitivne riječi koje vole uputiti drugima, ali i čuti od njih.

Svjetski dan sreće obilježili su zajedničkom aktivnošću u kojoj su osmislili i izradili razredni plakat na kojem su prikazali što ih čini sretnima.
Uslijedio je drugi webinar na kojem su učenici na engleskom jeziku morali ispričati od kuda su i čime se vole baviti. Izvrsno su se pripremili i odradili sastanak. Ovaj puta nije bilo toliko treme, ali uzbuđenje je bilo prisutno.
Igra uočavanja lijepih i ružnih riječi bila je sljedeći zadatak. Trebalo je posložiti put do cilja uz pomoću lijepih riječi, dok je one ružne trebalo brzo izbaciti. Tko je bio uspješniji, može se pogledati na sljedećoj poveznici:
U aplikaciji Padlet zadatak je bio izraditi svoj avatar i pomoću njega napraviti evaluaciju aktivnosti projekta. Učenici su s lakoćom savladali i taj digitalni alat, a kako to izgleda, može se pogledati na poveznici:
Proslava e-Twinning dana bila je posebna u drugom razredu. Izrađivali su veliki automobil pomoću kojeg su putovali Europom i posjećivali sve škole koje su sudjelovale u projektu. Naravno, trebalo im je puno mašte za to, no preko karte Europe, uspjeli su dočarati kuda putuju.
Kao zajednički produkt rada, bila je pjesma koja opisuje širenje dobrote među ljudima, a svaki stih izrekao je netko drugi. Na poveznici poslušajte pjesmu:
Zatim je uslijedio posljednji webinar na kojem su učenici ispričali koja im se aktivnost najviše svidjela.
Za kraj projekta, učenici i njihovi učitelji slali su kutiju dobrote jedni drugima. Primali su tako i slali lijepe želje kako bi potvrdili da svoja srca vode dobrotom.
Po završetku projekta, učenici 2. razreda i njihova učiteljica, projekt su predstavili roditeljima na roditeljskom sastanku te su se svi složili da je ovo bilo jedno iznimno pozitivno iskustvo za sve, da su puno naučili ovakvim načinom rada te željno iščekuju novu priliku da se priključe nekom novom projektu.
Olga Slunjski, mag.prim.educ. u zvanju mentora